Retourvoorwaardenv
Hoe stuur ik een product retour?
Ben je niet tevreden of heb je een verkeerd product besteld? Je kunt je bestelling binnen 14 dagen aan ons retour melden via een RMA aanvraag. Je ontvangt van ons een bevestiging dat je de bestelling retour kunt zenden. De kosten voor het retour zenden worden niet door ons vergoed. Controleer daarom ook eerst of je retourzending voldoet aan de voorwaarden.
Zodra je via een RMA aanvraag hebt aangegeven je bestelling retour te zenden, ontvang je van ons een bevestiging met instructies voor retourzending en een RMA nummer. Vanaf dat moment heb je 5 werkdagen de tijd om de zending retour te sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een correctie manier van verpakken en verzenden. Je kunt zelf kiezen welke koerier je gebruikt om het pakket aan ons te verzenden. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden voor je, is het mogelijk je retourzending naar ons toe te sturen via DHLforyou. Ga hiervoor naar www.dhlparcel.nl. Wanneer je onze gegevens invult zoals aangegeven in bijgaande voorbeelden én het pakket laat afleveren bij DHL Parcelshop "Plus Cornelis Almelo, StaDIOnlaan 30, Almelo"; kost een retourzending je slechts €5,-. Laat het pakket NIET bij een andere parcelshop afleveren, deze zullen wij niet afhalen.
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Is deze akkoord, dan ontvang je van ons een bevestiging en zal het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour gestort worden op de door jou gebruikte rekening.
1. Voer de gegevens van de ontvanger (Plentyparts Nederland) in:
2. Voer je eigen gegevens in:
3. Kies als DHP Parcelshop: Plus Cornelis Almelo, Stadionlaan, 7606JZ Almelo.
Retourneren in een van onze winkels
Het is mogelijk een online bestelling retour te brengen in een van onze winkels. Dit is mogelijk zonder het aanmaken van een RMA aanvraag. Ga binnen 14 dagen met de bestelling retour naar een van onze winkels. Neem altijd de meegeleverde pakbon mee. Zonder pakbon kunnen onze winkels geen retouren aannemen. De verkoper controleert of de bestelling voldoet aan de voorwaarden voor retour. Als dit het geval is ontvang je van onze verkoper een ontvangstbewijs van de retourname. Op dit ontvangstbewijs staat beschreven welke producten retour genomen zijn. Na het retourbrengen van een bestelling ontvang je het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour op de door jou gebruikte rekening.
Heb je een product online besteld maar afgehaald en afgerekend in de winkel? Dan is het een normale transactie voor de winkel, en is de ontvangen kassabon je aankoopbewijs. Je kunt dan op vertoon van de kassabon ruilen en retourneren binnen 14 dagen. Bij een retourname ontvang je dan uiteraard direct je geld retour.
Hoe werkt het herroepingsrecht?
Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.
Plentyparts Nederland vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Plentyparts Nederland in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je hem de herroeping meldt. Tenzij Plentyparts Nederland aanbiedt het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot je aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Plentyparts Nederland gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor je. Als je hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Plentyparts Nederland de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Waaraan moet een retourzending voldoen?
De meeste producten worden mooi verpakt geleverd in een doosje of blister. Deze zijn niet altijd even gemakkelijk open te krijgen. Probeer dit toch zo voorzichtig mogelijk te doen en de verpakking zo min mogelijk te beschadigen. Het is voor ons erg belangrijk dat wij het product zonder waardevermindering weer kunnen verkopen, mocht je het aan ons retourneren.
Er zijn producten die (na het openen van de verpakking) niet retour gezonden kunnen worden:
- Artikelen die beschadigd, incompleet en niet meer verkoopbaar zijn.
- Inktcartridges en toners waarvan de verpakking geopend is en/of het seal is verwijderd. Stel voordat je een (originele) verpakking opent vast of het geleverde cartridgenummer in je printer zit.
- Verbruiksartikelen welke geopend zijn of waarvan een seal is verwijderd. Denk hierbij aan reinigings- of ontkalkingsvloeistoffen, oliën of bijvoorbeeld plakfolie voor mobiele devices.
- Artikelen waarbij hygiëne een belangrijke rol speelt. Denk hierbij aan geopende verpakkingen van in-ear-headsets, scheerbladen en messenkoppen, elektrische tandenborstels en apparaten voor persoonlijke verzorging (neustrimmers, tondeuses, thermometers).
- Alle onderdelen (mechanisch en elektrisch) welke ingebouwd en/of aangesloten zijn geweest in een apparaat. Aansluitcontacten van elektrische onderdelen als modules, koolborstels, schakelaars, relais en dergelijke; zijn vanaf fabriek gecoat. Zodra deze aangesloten worden met stekkertjes zijn er direct aansluitsporen zichtbaar. Mochten deze worden aangetroffen door ons bij ontvangst van een retourzending, zullen deze onderdelen niet retour worden genomen. Eventuele verzendkosten om het product weer aan je te verzenden zullen we in rekening moeten brengen.
- Speciale bestellingen. Artikelen welke speciaal besteld voor je zijn bijvoorbeeld op basis van een verrichte offerte, kunnen niet retour tenzij in de offerte schriftelijk anders aangegeven.
Heb je vragen over een artikel dat je retour wilt zenden, neem dan contact op met onze klantenservice. Wil je een artikel of bestelling retour melden, dan doe je dit door gebruik te maken van een RMA melding.
Wat doe ik als mijn product kapot wordt geleverd?
Is er iets mis met je bestelling? Dat is heel vervelend en als specialist in oplossingen willen we ook dit zo snel mogelijk voor je oplossen.
Schade door transport
Wij verzenden via PostNL. Mocht een bezorgen van PostNL een zending aanbieden bij je die open of flink beschadigd is, adviseren wij je de zending te weigeren. Blijkt nadat je het pakket hebt aangenomen dat de inhoud beschadigd is, zul je dit moeten melden binnen 24 uur bij PostNL via telefoonnummer 058-233 3333. Deze melding is nodig voor het eventueel omruilen van het of de product(en). Neem hierna contact op met onze klantenservice.
Overige
Heeft PostNL het pakketje netjes bij je afgeleverd, maar is er toch een probleem met de inhoud? Is bijvoorbeeld het product defect, beschadigd of is niet het juiste product geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Is alles wel goed geleverd, maar wil je de bestelling toch retourneren? Kijk dan op deze pagina hoe je een bestelling kunt retourneren.
Wat is de termijn om iets terug te kunnen sturen?
Is het bestelde product niet naar verwachting? Dan wil je het natuurlijk retour kunnen doen. Dat snappen wij, en dus doen we daar ook niet moeilijk over. Binnen 14 dagen na ontvangst kun je jouw bestelling aan ons retour melden. Zodra je van ons een RMA nummer hebt ontvangen via mail, heb je 14 werkdagen de tijd om de zending retour te zenden. Zodra wij je retourzending hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Is deze akkoord, dan ontvang je van ons een bevestiging en zal het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour gestort worden op de door jou gebruikte rekening.