Helpdesk Klantenservice

 

Bestellingen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Voor mensen die bijna wekelijks online bestellen is het gesneden koek. Maar voor wie er minder ervaren in is, kan het soms wat lastiger zijn. Voor iedereen heeft Plentyparts in ieder geval geprobeerd het zo eenvoudig mogelijk te maken. In een paar stappen...
Is het product voorradig?
De meeste producten in onze webshop worden uit voorraad geleverd vanuit ons centrale magazijn. De levertijd bij het product is dan groen en de levertijd is dan 1-2 werkdagen. Is een product niet, of onvoldoende in voorraad, dan wordt dit aangegeven het...
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je net je bestelling hebt geplaatst en je nog iets wil toevoegen. Neem dan gerust contact op met ons. Als je dit telefonisch voor 16.00 uur doet is de kans groot dat we nog een toevoeging kunnen doen. Er zal dan een extra...
Waar kan ik advies krijgen voor ik bestel?
Natuurlijk wil je, voordat je iets besteld, graag weten of het een juiste keuze is en of het artikel een geschikte oplossing biedt voor je probleem. We proberen bij elke artikel zoveel mogelijk relevante informatie te geven om je hierbij te helpen. Toch...
Wat kost het verzenden van een bestelling?
Bij een bestelling tot 49,99 is de bijdrage in de verzendkosten 4,95. Bij bestellingen vanaf 49,99 euro wordt je bestelling zelfs helemaal gratis thuisgestuurd!
Bekijk alle vragen
Betalen
Hoe ontvang ik de factuur / rekening?
Zodra de betaling voltooid is, ontvang je van ons je rekening per email. Deze kun je, indien je dat wenst, uitprinten voor je eigen administratie. Deze rekening is voorzien van een BTW regel en naam van de ontvanger. Zo is deze voor bedrijven ook geldig...
Ik ben een zakelijke klant. Kan ik bij jullie op rekening kopen?
Online is er niet de mogelijkheid om op rekening te kopen, maar we bieden je wel de mogelijkheid via bijvoorbeeld PayPal of iDeal de betaling te doen. Zo kun je zelf, of een van je werknemers, eenvoudig een bestelling plaatsen en betalen. Je (bedrijfs...
Mijn betaling is mislukt. Wat kan ik doen?
iDeal Is je betaling via iDeal mislukt? Als het geld niet van je rekening is afgeschreven kun je een nieuwe bestelling plaatsen. Is het geld wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen bevestiging per email ontvangen, neem dan contact ...
Op welke manieren kan ik betalen?
iDeal De makkelijkste en meest gebruikte manier van betalen in Nederland is via iDeal. Zo betaal je veilig en vertrouwd via je eigen bank. De betaling verloopt via MultiSafepay zodat je altijd zeker bent van een veilige transactie. Wij rekening geen...
Terugbetaling bij retourneren. Hoe gaat dat in zijn werk?
Heb je via iDeal of Visa betaald en stuur je jouw gehele bestelling terug of breng je deze retour in een van onze winkels? Dan wordt na afhandeling van je retourzending automatisch het bedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op je rekening of Visa account...
Bekijk alle vragen
Bezorgen en Afhalen
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
1. Controleer de status van je bestelling. Mogelijk is niet je hele bestelling (voldoende) op voorraad geweest en hebben we deze daarom nog niet kunnen verzenden. 2. Is je bestelling door ons wel verzonden? Controleer dan via je Track & Trace...
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een van jullie winkels?
Ja, dit kan zeker! Vrijwel alle producten die je op onze webshop vindt, liggen ook in onze winkels, behalve die voorzien van het local label. Kies bij het afronden van je bestelling in welke vestiging je je bestelling wil afhalen. Je kunt er...
Waar zie ik de status van mijn bestelling?
Bestellingen die voor 16.00 zijn geplaatst worden vrijwel altijd dezelfde dag verzonden, mits deze op voorraad is. Je kunt je bestelling dan binnen 1 a 2 werkdagen verwachten. Ondertussen kun je de status bekijken op Mijn Account - Mijn Orders.
Wat zijn de afhaalopties?
Als je je bestelling laat bezorgen door PostNL heb je de mogelijkheid deze af te halen in een PostNL punt van jou keuze. Ook kun je ervoor kiezen je bestelling in een van onze winkels af te halen.
Wat zijn de bezorgopties?
Wij versturen onze bestelling via PostNL. Bestellingen die geplaatst worden voor 16.00 uur worden, indien alles voorradig is, dezelfde dag nog verzonden. Door verzending via PostNL heb je ook de mogelijkheid om je bestelling af te halen bij een zelf ...
Bekijk alle vragen
Garanties
Wat doe ik als mijn product kapot gaat?
Wanneer je een product bij ons hebt gekocht moet je er vanuit kunnen gaan dat het werkt en aan je verwachtingen voldoet. Helaas is dat niet altijd het geval. Je kunt dan aanspraak maken op garantie. Op de meeste producten zit een fabrieksgarantie. De...
Bekijk alle vragen
Klantenservice
Is huismerk inkt net zo goed als origineel?
Een goede vraag die ons vaak gesteld wordt. In algemene zin kun je die vraag uiteraard niet met ja of nee beantwoorden. Het ene huismerk is immers het andere niet. Tussen de verschillende huismerken die je om je heen vinden kunt, zit heel veel kwaliteitsverschil...
Kun je me wegwijs maken in de bandenmaten?
Twijfel je of deze fietsband past op jouw fiets, omdat de maat wat anders genoteerd is. Of zoek je een maat die je op onze website niet vindt? In het bos van bandenmaten weten wij uitstekend de weg! Stuur ons je bandenmaat en wij helpen je graag de juiste...
Maakt Plentyparts gebruik van cookies?
Cookieverklaring Hollandse gastvrijheid is een koekje bij de koffie of thee. Digitale gastvrijheid is een cookie bij een websitebezoek. Met cookies maken wij onze website gebruiksvriendelijk. In deze cookieverklaring vind je onze gegevens, lees je wat...
Voldoet Plentyparts aan de nieuwe AVG wetgeving?
Jazeker. Met ingang van 25 Mei 2018 is de AVG in werking getreden. Een Europese wet die persoonsgegevens beschermt en bedrijven verplicht stelt om op een goede manier met deze gegevens om te gaan. Dat begint bij het verzamelen van deze gegevens, het ...
Waar kan ik de meest recente folder bekijken?
Mits je geen ja/nee sticker op de brievenbus hebt kun je onze folder natuurlijk in het echt bekijken als je in het gebied van een van onze winkels woont. Gelukkig is dat niet de enige optie. Voor iedereen die geen ongeadresseerd reclamewerk wil ontvangen...
Waar kan ik terecht met een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post of telefonisch...
Wat is jullie Privacy Policy?
Privacybeleid Plentyparts NederlandVersie 2.01Deze pagina is voor het laatst aangepast op 07-07-2021. Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina...
Wat zijn mijn rechten als er een fout in de folder staat?
Ondanks dat er steeds meer geautomatiseerd gaat en gedigitaliseerd wordt, werken wij graag nog zoveel mogelijk met mensen, onze specialisten. En helaas, die maken wel eens een fautje, zelfs de auteur van de klantenservice-pagina. Hoewel we veel moeite...
Bekijk alle vragen
Ruilen en Retourneren
Hoe stuur ik een product retour?
Ben je niet tevreden of heb je een verkeerd product besteld? Je kunt je bestelling binnen 14 dagen aan ons retour melden via een RMA aanvraag. Je ontvangt van ons een bevestiging dat je de bestelling retour kunt zenden. De kosten voor het retour zenden...
Hoe werkt het herroepingsrecht?
Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het...
Waaraan moet een retourzending voldoen?
De meeste producten worden mooi verpakt geleverd in een doosje of blister. Deze zijn niet altijd even gemakkelijk open te krijgen. Probeer dit toch zo voorzichtig mogelijk te doen en de verpakking zo min mogelijk te beschadigen. Het is voor ons erg belangrijk...
Wat doe ik als mijn product kapot wordt geleverd?
Is er iets mis met je bestelling? Dat is heel vervelend en als specialist in oplossingen willen we ook dit zo snel mogelijk voor je oplossen. Schade door transport Wij verzenden via PostNL. Mocht een bezorgen van PostNL een zending aanbieden bij je...
Wat is de termijn om iets terug te kunnen sturen?
Is het bestelde product niet naar verwachting? Dan wil je het natuurlijk retour kunnen doen. Dat snappen wij, en dus doen we daar ook niet moeilijk over. Binnen 14 dagen na ontvangst kun je jouw bestelling aan ons retour melden. Zodra je van ons...
Bekijk alle vragen
Winkels
Hoe weet ik of een product in een winkel voorradig is?
Helaas is het nog niet mogelijk online te voorraden te controleren van onze fysieke winkels. Wil graag weten of iets in de winkel bij jou in de buurt op voorraad is en het eventueel reserveren? Bel of mail dan gerust met deze winkel. Je vindt de contactgegevens...
Kan ik in een fysieke winkel terecht?
Plentyparts heeft meerdere winkels waar je terecht kunt voor persoonlijke uitleg en advies en natuurlijk voor je aankopen. We proberen natuurlijk zo duidelijk mogelijk te zijn in onze uitleg in de online winkel, maar vaak kan het fijn zijn de producten...
Waar vind ik jullie locaties en openingstijden?
Alle adres- en contactgegevens van onze winkels vind je op de winkelpagina. Ook kun je hier de meest recente openingstijden van de winkels vinden.
Bekijk alle vragen

Copyright © Plentyparts Nederland BV